Debata na burmistrza Sochaczewa – podsumowanie i pytania do osób kandydujących od mieszkańców naszego miasta
Pytania do programu Marka Gołkowskiego KKW Koalicja Obywatelska
Pytania do programu Marka Gołkowskiego KKW Koalicja Obywatelska
- W obliczu rosnącej katastrofy klimatycznej, jakie konkretnie i realistyczne działania zamierza Pan podjąć, aby zmniejszyć wpływ miasta na środowisko, zwłaszcza w kontekście zapowiadanych projektów infrastrukturalnych, takich jak podziemne parkingi, które mogą zwiększać emisję CO2 i zużycie energii?
- Biorąc pod uwagę wysoką inflację i rosnące koszty życia, jakie długoterminowe strategie planuje Pan wdrożyć, aby faktycznie obniżyć koszty życia dla mieszkańców Sochaczewa, a nie tylko zaoferować krótkoterminowe ulgi, które mogą nie rozwiązać podstawowych problemów ekonomicznych?
- W kontekście trwającej wojny na Ukrainie, jakie środki bezpieczeństwa planuje Pan wdrożyć w Sochaczewie, aby zwiększyć gotowość miasta na potencjalne zagrożenia, takie jak napływ uchodźców, cyberataków lub innych kryzysów bezpieczeństwa, które mogą mieć bezpośredni wpływ na naszą społeczność?
- Jakie konkretnie plany ma Pan na to, aby 'odkorkować Sochaczew’ i zmniejszyć problem korków, mając na uwadze, że proponowane rozwiązania, takie jak budowa podziemnych parkingów, mogą nie tylko nie rozwiązać problemu, ale również przyczynić się do zwiększenia ruchu samochodowego i zanieczyszczenia powietrza?
- Biorąc pod uwagę proponowane przebudowy skrzyżowań, w tym nowe ronda i sygnalizacje świetlne, czy rozważał Pan potencjalny wpływ tych zmian na zwiększenie emisji spalin i wpływ na środowisko w mieście, zwłaszcza w kontekście globalnej walki z katastrofą klimatyczną?
- Jak zamierza Pan i zapewnić, że nowa droga z Chodakowa na Boryszew i inne proponowane inwestycje drogowe nie doprowadzą do dalszego zwiększenia ruchu samochodowego w mieście, co mogłoby przyczynić się do pogłębienia problemu korków, zamiast go rozwiązać?
- W kontekście planów budowy nowych mostów i likwidacji stref wykluczenia komunikacyjnego, jakie konkretnie działania są przewidziane, aby równocześnie chronić tereny zielone i przestrzenie publiczne przed nadmierną urbanizacją i degradacją?
- Czy w ramach propozycji dotyczących komunikacji miejskiej i sieci ścieżek rowerowych przewiduje Pan konkretne środki, które zachęcą mieszkańców do rezygnacji z prywatnych samochodów na rzecz bardziej ekologicznych form transportu, takich jak rowery czy komunikacja publiczna?
- W jaki sposób planuje Pan finansować ambitne projekty infrastrukturalne, takie jak asfaltowanie dróg na osiedlach i budowa nowych szlaków rowerowych, w kontekście wysokiej inflacji i potencjalnych ograniczeń budżetowych miasta? Czy są przewidziane inne obszary, które mogą zostać zaniedbane lub doświadczyć cięć budżetowych, aby umożliwić realizację tych planów?
- W świetle Pana obietnic dotyczących rewitalizacji historycznego centrum miasta i innych ambitnych projektów, jakie są Pana plany na zapewnienie, że te inicjatywy nie zostaną zrealizowane kosztem zaniedbania innych krytycznych obszarów miasta, takich jak edukacja, opieka zdrowotna i wsparcie dla najuboższych?
Komentarze